Интервью с Giulio D'Erme

Хорошо, когда есть возможность посмотреть на вопрос с разных сторон. Поэтому, кроме маркетологов мы задаем вопросы и их руководителям и предпринимателям. Сегодня на наши вопросы ответил Giulio D’Erme, General Manager Russia компании Triumph International.

Какие задачи на Ваш взгляд должен решать маркетинг в первую очередь?
a. Brand Portfolio Management
b. Brand Strategy and Positioning
c. Marketing Intelligence (Market, Consumers insights, Competitors)
d. Product, Price, Place, Promotions (classical 4 P)
e. Advertising and CRM Programs
f. Social Marketing

Какие Ваши основные требования для выбора человека, отвечающего за маркетинг?
a. Common Sense (not so common after all)
b. Excellent Creative and Analytical Skills
c. Strong Leadership and Communication Skills
e. Experience (since in Marketing you learn a lot by trial and error)

Кто в вашей компании отвечает за маркетинг?
a. Marketing and Sales Director with strong support from GM

По каким показателям Вы оцениваете эффективность маркетинга?
a. Turnover / Margin / Profitability
b. Awareness
c. Consumer Satisfaction
d. Consumer engagement (social media)
e. Consumer Loyalty
f. Innovations (ability to create USP for long lasting competitive advantage)
As you can imagine some of this are shared with other department